Friday, October 8, 2010

takde tajok .

mulakan cerita ,terlihat seorang gadis berjalan keseorangan.habis semua yang di depan dia sepak ke depan , ke kiri ,dan ke kanan .bersimpang siur la lagaknya .
apa yang ada di fikiran gadis itu ek?? masyarakat sekeliling hanya memerhati secara pelik .
"minah nie oke ke tak ??" ,kata mat motor yg melepasi dia.
"nape awek uh ?? mcm ada prob jew ?? bek aku pergi kat dy " ,kata seorang lelaki yang memerhati dari jauh.

pada detik itu ,lelaki itu menyusuli gadis tersebut dengan menghalang perjalanan dia yang hanya menunduk.
"ape hal mamat nie ??" , gadis itu bermonolog.
"hai cik ,,boleh saya tau ,awak ada masalah ke ??" ,ayat lelaki itu.

si gadis pun tiba-tiba mgubah riak mukanya.
"saya oke je".

"awak pasti ?? sebab saya dari jauh tadi tengok awak macam memikirkan yang tak enak",
lelaki itu bertanya dlm petanda.
tiba-tiba muka gadis itu merah ,apa yang dia rasakan ??
mungkin rasa diri diperhatikan itu seperti indahnya dunia ??

"terima kasih awak ambil berat.tak sangka pulak ada lelaki yang tak kenal saya boleh ambil berat"
kata gadis itu .
"saya oke je sebab saya suka tengok awak,wlaupun saya tak kenal awak",
kata jejaka itu sambil merenung mata si gadis.

selepas dari itu ,bermula lah episod persahabatan mereka...

*haha.



No comments:

Post a Comment