Wednesday, October 6, 2010

pucuk dicita ulam mendatang

nak dijadikan cerita ,,tak lah hebat mane kan ....
penasihat akademik aku buat pengunguman ada tawaran dari Western Digital.
2 kekosongan untuk kelas aku ...
aku pon bagi la nama ,,,,ingat kan dapt .tak layak cz HPNM bwh 3.0 ...
sedih sikit cz aku maseh ngah mohon untuk Latihan Industri di TNB .
lari tajok pon lari lah ...
janji aku dapat, cz kat TNB aku kena berhadapan ngn kuasa elektrik yg tinggi ..
dan Mekatronik tak blaja semua uh...just byk kepada elektronik yg kecik nilai voltan .

kisah kedua ,,
aku tak pasti lah dunia sekarang macam mane ..
kawan aku ada seorang nie ,, prinsip dy ...
lau dy syg kat sorg pompuan uh ..dy ajak buat s**
katanya sekarang zaman moden .
aku pon bukan lah alim sangat an ..tapi kesedaran tentang hukum agama uh .
tapi tak tau lah betul ke mcm dy ckp ..
(aku tak nak kuarkan statement uh)

apa pun ,sekarang yang aku tau kita dah ada kat zaman peringkat ke 4 .
mcm Rasulullah s.a.w bersabda : "ada 5 perangkat sebelum hari kiamat".
peringkat nie mmg jadi nyata dari sabda2 Nabi .
Baginda membayangkan pada tahap ini ,,,
dunia dipimpin pemimpin yang penuh dgn tipu dan muslihat ..
dgn kesempatan itu ..apabila kedatangan Dajjal ,,manusia akan porak peranda..

aku cuma nak kongsi sikit je ..

No comments:

Post a Comment